A prológra várakozás közben Jani Paasonen szórakoztatott minket egy fehér evo9-cel 2 motoros társaságában. Majd este hat óra körül már szinte teljes telt ház várta,hogy elkezdődjön a show.
7órakkor aztán elrajtolt a mezőny a szinkronpályán, rajtszám szerinti csökkenő sorrendben. (ahogy ez a veszprém rallyn is történt, csak itt még éjfélkor is megfelelőek a fényviszonyok lámpa nélküli közlekedésre).
A lelátóról az egész pályát hibátlanul be lehetett látni, rajt után hosszú egyenes, külső körön bal-jobb kombináció, cél előtt mindkét körön ugrató, és természetesen hibátlan minőségű -még 50autó után is változatlan állapotú- murva.
Az elején jött vagy 10 Fiesta, és csak ámultunk,hogy milyen szépen közlekednek, bár az egyik közülük a korláton kötött ki, viszont bekerült az első csillag a nevezési listára, a 101-es rajtszám mellé, rá érdemes lesz odafigyelni,
majd jött a zömben helyiekből álló mitsubishi és subaru armada, illetve 2 Focus WRC, Urmo Aava érkezésekor szinte "felrobbant a stadion" köszönhetően a rengeteg észt nézőnek. Nem sokkal később sorra kerül a finnek legutóbbi F1-es világbajnoka Kimi Räikkönen, ugyan megnyerte a saját párosát, erősen az volt az érzésünk,hogy ez főleg nem rajta múlott, de ez a finneket nem nagyon érdekelte és óriási ovációval fogadták kedvencüket. (se Latvala, se Hirvonen nem kapott ekkora buzdítást, ami akkor,ott engem nagyon meglepett)
A super2000-esek (Alén,Hänninen,Tuohino,Räikkönen) után következtek a Pirelli Star Driveres sárga evo tizesek, majd a juniorosok, itt a már említett holland Citroenes Hans Weijs jr. a hosszú egyenes végén bal(kívül betonkorlát)-jobb kombinációt úgy sikerült abszolválnia,hogy a kanyar előtt kb 70méterrel már keresztben állt a C2, és végig keresztben csúszva érkezett a betonfalhoz, ahol kb.3 centit hagyva fordult tovább, igazi bokalefosós kanyarvétel volt, hogy tudatos-e az más kérdés, de az este legszebb momentuma, még a wrc-ket beleszámolva is.
Tehát wrc-k, 8 páros, mindenki látványosan, de igyekezve, Novikovtól elájultunk,majd az utolsó 2 párosban Sordo-Latvala, Loeb-Hirvonen, mindjkétszer Citroen siker. Fél 10-ig tartott a prológ, és teljesen elégedten indultunk vissza a szállásra,hogy vacsorázzunk, és a korábban látottak alapján megtervezzük a pénteki programunkat.