HTML

Neste Oil Rally Finland 2009

Kilenc

2009.08.06. 19:16 :: adam_xs

Szombat 5.00kor indultunk Äänekoskiból szakadó esőben a nap első gyorsaságijára (ss11),az volt a terv,hogy ezen a szakaszon az első 20-30autót nézzük meg majd irány az ss13. Persze a fáradság hibákra kényszerít, én például rövidnadrágban esőkabát nélkül iramodtam meg reggel...

Egy bal3 kívül árok feletti partoldalon álltunk ahonnan még látszott a sima bal, jobb2 kombináció, az eső körülbelül addig esett míg odaért hozzánk az első autó, majd nagyjából 20autót hagyott nekünk megnézni esernyők nélkül, majd ott folytatta ahol abbahagyta.

Hirvonen jött elsőként, szokás szerint szép szélesen fordult, majd az elmenő bal jobb-ban még a féklámpát sem villantotta fel, ezzel rajta kívül csak Loeb volt így, viszont az rögtön látszott,hogy ilyen időjárási körülmények között egyik Citroenes sem fogja tudni tartani a lépést a helyi Fordosokkal. Petter Solberg újra a pályán volt, majd sikerült előttünk olyannyira szélesen fordulnia,hogy beleesett az árokba, de nem vette el és a nyomokat utólag megvizsgálva pont az utolsó lehetőségnél jött ki, ha kicsit tovább marad az árokban akkor lehet,hogy rosszul végzi. Rajta kívül még az egyik sárga evo10 esett az árokba, de ő is időben kimászott. Szombaton már a pénteki eredmények adta sorrend szerint jöttek, így a wrc-k után közvetlenül jöttek az s2000-esek, élükön a skodás Hänninennel, aki egész hétvégén nagyon meggyőzően teljesített. Itt még Räikkönen is jött, és nem is rosszul, Prokopig vártuk a mezőnyt, aztán irány az ss13, amit hosszú bal lefelé, rajta bal3, utána 100, sima bal kombinációban néztünk, szintén Prokopig, itt óriáskivetítő, időmérőpont, vipsátor és rengeteg néző fogadott minket, de jó magyar szokás szerint nem okozott gondot,hogy az első sorban álljunk a szalag mögött. Ezt nem tudom biztosra,de abból kiindulva,hogy a kivetítőn figyelemmel lehetett követni az autókat már jóval azelőtt,hogy elénk értek volna, és jóval azután is,hogy már mi nem láttuk őket, ill.az időmérőpont jelenléte miatt arra következtettünk,hogy ezt a gyorsot bizony valami tv is közvetíti élőben, bár akkor nem értem,hogy az eurosport miért nem élt ezzel a lehetőséggel.

Szóval Hirvonen megint nagyon jól jött, ami emlékezetes volt,hogy Räikkönen viszont borzalmasan rosszul, bár itt állítólag motorgondokkal küzdött. Prokop után vissza az ss14-re (ugyanaz, mint a napi első volt,csak most máshova mentünk, és jött az F csoport is)

Itt egy dupla ugratót néztünk ki magunknak, amin viszont látszott,hogy csak az elejének lesz jó, és az elejének tényleg nagyon jó volt, nagyon tempós 2x eldobós lett, de rögtön a wrc-k után megiramodtunk felfelé(ez a gyors volt egyébként ahol kicsivel feljebb Novikov megpróbált elrepülni [Éva fotósorozaton örökítette meg a seggreesést], majd pár kilométerrel arréb el is dobta )egy széles jobb2 lefelébe, ott néztük meg a mezőny javát, de az F csoportot nem mertük ott megvárni, nem éreztük,hogy biztonságos lenne egy ilyen tempós dobós kanyart partoldal nélkül a külső íven nézni, így visszagyalogoltunk egy tempós jobb-bal kombinációba, ahol szinte mindenki elhebegtetve íven fordult el. Ezen a gyorson csalódás volt a híresen hírhedt F csoport. Majd körülbelül 40 autó után óriási szünet, ennek a végét nem vártuk meg,hanem tovább iramodtunk a napi utolsó gyorsra (ss19), ahol szintén jött az F csoport is,úgyhogy lehetett szépíteni. Öten mentünk erre a szakaszra, a csapat többi része Killeri felé vette az irányt ahol rally sprint versenyt rendeztek többek között Marcus Grönholm részvételével. Erről majd Tomi beszámol a későbbiekben.

A falu(?) szélén aszfaltról dzsuvára jobb derékszögnél volt a parkoló, a napközbeni eső miatt rendesen felázva, mi mégis a gyaloglás mellett döntöttünk, mivel a rutinos finn rally-ra járók emlékeztek egy jó kis ugratóra, ami elég érdekesnek ígérkezett mert a pályazáró autó körülbelül 15km/órás sebességgel elugratott rajta. :)

olyasmi ugrató volt ez,hogy ha áttoltad akkor ugrottál egy viszonylag simát, de ha elvetted előtte akkor orraesés lett a dologból.

Amíg ezt nem láttam volt egy másik kanyar ami szimpatikus volt, de ezek után nem volt kérdés,hogy az ugratónál maradok, ahol is a sportbírók egy kis haverkodás után megengedték,hogy a szalagon belül, közvetlenül a pálya szélén, egy bazi nagy kövön nézzem a versenyt.

A várakozásoknak megfelelően brutális ugratásokat láttunk, Rantanent kiemelném,ahogy lapjával rugaszkodott el, majd hibátlanul egyenesbe igazította az autót, pedig már azt hittem,hogy ebből egy emberes perec lesz. Aztán jött egy Fiesta, és elég szűkre vette az ugrást, majdnem ráesett a nézőhelyemül szolgáló kavicsra, nekem is és a kavicsom mellett álló és fotózó Bálint Richinek is alaposan felment a pulzusa. Ezek után még sikerült begyűjtenem egy Golf VR6 hűtőmaszkot, amit az egyik orraeső Polo hagyott maga után. Rajta kívül még jópáran estek előttünk orra, a fentebb taglalt hiba miatt.

F csoportot nézni lejjebb mentünk,de a második autó után leszakadt az ég, és esőkabát, esernyő a kocsiban, így megiramodtunk lefelé, közben próbáltunk elkapni egy két szép momentumot, na esőben, sárban tényleg "ökör mód" közlekedtek. Kocsihoz visszaértünk esernyők elő, vissza a falu széli derékszögbe, amit a legtöbben óvatosan, de kopp keresztben abszolváltak(a kétszáztizenvalahányas rajszámú golf volt a legbrutálabb). Így az F csoport kiküszöbölte a csorbát.

Vége után irány vissza a szállásra, megintcsak 11utáni megérkezés viszont másnap fél órával tovább alvás :)

folytatom

ja igen, az esős idő hatására még a kocsiból kivenni sem volt kedvem a fotógépet. ezért nem készültek képek, azt az egyet leszámítva.

Szólj hozzá!

Címkék: 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://ezertorally.blog.hu/api/trackback/id/tr901293213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása